Angajatorii au obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiţii la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar dacă este delegată competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora. Baza legala: Hotarirea 905/2017 Art 7 Alin (1)
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în registru Baza legala: Hotarirea 905/2017 Art 7 Alin (1)
Recomandam ca dosarul de personal sa contina:
- oferta de munca
- copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
- copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta);
- cererea de angajare;
- informarea prealabila la angajare;
- fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
- fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- certificatul de cazier judiciar sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu a suferit condamnari;
- permisul de munca – daca angajatul este cetatean strain;
- minuta luare la cunostinta salariat continut contract de munca, fisa postului, regulament intern;
- contractul individual de munca;
- fisa postului;
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca;
- copii dupa actele de identitate ale persoanelor aflate in intretinere (certificat de nastere, certificat de casatorie, carte/buletin de identitate etc.);
- copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- documente care s-au predat de catre salariat la data angajarii in vederea calcularii vechimii, concediului de odihna, concediu de boala;
- declaratie salariat pe propria raspundere privind functia de baza;
- declaratie salariat pe propria raspundere in vederea acordarii de deduceri personale;
- declaratie salariat pe propria raspundere a persoanelor aflate in intretinere, coasigurate;
- declaratie pe propria raspundere coasigurat;
- declaratie pe propria raspundere privind apartenenta la o casa de sanatate;
- criterii evaluare, performanta, fisa evaluare salariati;
Notă: Acest document are caracter informativ și nu reprezintă consultanță . Pentru detalii privind aplicarea acestor prevederi legislative, specialiștii Contaxis Solutions vă stau la dispoziție.